Родителите честопати се обраќаат кај нас кога нивното дете ќе наполни четири/пет години и одбива да црта и слика. На оваа возраст, овие активности се принудени во градинките и општеството воопшто, а децата кои не се доволно моторни квалификувани ги одбиваат или имаат значително полоши резултати од нивните врсници.
Нашата работа е да ги бараме причините за проблемот со цел да направиме план за стимулација. Целта на стимулацијата не е развојот да се забрзува, поставувајки превисоки цели, форсирајќи го детето да исполнува задачи за кое не е подготвено. Напротив, потребно е да се препознае и охрабри потенцијалот на секое дете, да му се понудат предизвици и адекватни активности за зацврстување на иницијативата, учењето и себевреднувањето.
Кога ги земаме анамнестичките податоци за деца кои имаат ваков вид тешкотии, скоро е правило дека овие деца немале искуство во тривијални животни ситуации. Овие деца не се облекуваат, не носат и не се хранат самостојно. Најчесто објаснување што го добиваме за оваа ситуација е дека децата се тврдоглави, тие нема да ги извршуваат споменатите активности самостојно, ќе се жалат и ќе плачат, а на родителите не им е тешко да го сторат тоа за нив. Овие детски игри се претежно пасивни, тие не посетуваат паркови и не играат на уреди како што се лизгалки, лулашки, бидејќи овие игри не се безбедни, може да бидат повредени и валкани. Тие не одат сами нагоре и надолу по скалите од истите причини.
Кога ја објаснуваме ситуацијата на овој начин и даваме насока на гледање на развојот на моторните вештини, самите родители почнуваат да ги разбираат причините.
Кога е детето подготвено за молив?
Напишавме за важноста на секојдневните активности за развој на моториката. Кога детето вешто и лесно ги извршува горенаведените активности, тоа стекнува предуслов да земе молив во раката.
-
Пред да започне да црта со молив, предлагаме да му понудите да црта со прстот. Пената за бричење е исто добра идеја, може да се шири лесно на подлогата за игра. Трагите можат да се нацртаат на неа со прстот. Со повторно размачкување, таа се враќа во првобитната состојба и играта продолжува.
-
Залепете големо парче хартија на вратата на висината на очите на детето и понудете му на детето да направи траги со широки обележувачи. Осигурете се дека задачата не е премногу сложена за да започнете да цртате заедно. Една од идеите може да биде дожд од облаци, трева или нешто слично.
-
Кога детето е подготвено, можете да седнете на маса и да нацртате поедноставни форми на хартија, прво со широк фломастер, а потоа со боички. Препорачуваме широки, триаголни фломастери и боички затоа што тие поттикнуваат правилно држење на пенкалото.